KWEEKERS KIJKT MET EEN FRISSE BLIK

KWEEKERS KIJKT MET

EEN FRISSE BLIK NAAR ONZE PROCESSEN



Publicatie datum: 23 april 2019 11:00
Samen eigentijds de allerbeste zorg bieden, daar staat Bernhoven voor. Om dat elke dag waar te kunnen maken, meet het ziekenhuis voor de regio Oss-Uden-Veghel continu de kwaliteit en verbetert wat niet goed genoeg is. Dat geldt ook voor de inrichting van AFAS Profit, waar Bernhoven door samen te werken met KWEEKERS voortaan het allerbeste uithaalt.

Marije Galema, Sonja Knol en Ad Foolen zorgen als senior Functioneel Applicatiebeheerders bij Bernhoven voor continuïteit en borging van de inrichting van de HR- en ERP-applicaties, zoals AFAS Profit. Marije zag dat er meer mogelijk is met de software van Afas Profit. “Samen met KWEEKERS hebben we een scan door Profit gemaakt en de mogelijkheden op een rij gezet. We liepen namelijk tegen capaciteitsproblemen aan voor de ontwikkelwensen die we wilden realiseren en managen.”

Automatische autorisaties in Profit

De wensen van de ICT-afdeling en HR-afdeling van Bernhoven zijn breed. De belangrijkste? De autorisaties automatiseren. Dat is gebeurd volgens de KWEEKERS standaardautorisatie. Marije: “De autorisaties moesten beter worden afgedicht. Dat was niet alleen een wens intern, maar ook een vraag vanuit onze accountant. Het kost bovendien veel tijd om alle gebruikers handmatig aan te maken en ervoor te zorgen dat iedere medewerker het juiste autorisatieniveau heeft. Nu is dit volledig geautomatiseerd. Wanneer iemand in dienst komt, worden autorisaties toegekend volgens afdeling-, functie- of medewerkersniveau. Het fijne aan een externe partner als KWEEKERS is dat niet alleen het capaciteitsprobleem wordt opgelost, maar dat je ook extra kennis in huis haalt. Het is fijn om met iemand te sparren die zo gespecialiseerd is in het systeem.”

Gestroomlijnd werving- en selectieproces

Na een intake is onze consultant Elise Merkx aan de slag gegaan met het automatiseren van het autorisatietraject. Nu dat is afgerond is ze nog wekelijks bij Bernhoven in huis om het werving- en selectieproces te verbeteren. “Want op dit vlak gebruiken we de mogelijkheden van AFAS Profit helemaal niet”, verduidelijkt Marije. “Zonde natuurlijk! Door de workflows in Profit te gebruiken, realiseren we tijdwinst voor de HR-afdeling en stroomlijnen we het proces zowel intern als extern. Dat zorgt voor een meer professionele uitstraling, passend bij onze zorgorganisatie. Het idee is dat er een eigen website wordt ingericht waarop onze vacatures getoond worden. Een kandidaat solliciteert voortaan via Outsite door een formulier in te vullen en een CV te uploaden. Nu gebeurt dit nog vooral via een apart systeem. Aan de achterkant komt de sollicitatie direct bij de juiste persoon binnen, en kan de kandidaat worden uitgenodigd voor een gesprek of worden afgewezen.”

Mooi product

“We zijn heel tevreden over KWEEKERS”, stelt Marije kort en bondig. “Elise zit aan mijn bureaublok en is echt een sparringpartner. Ze kijkt als buitenstaander met een frisse blik naar onze processen en stelt kritische vragen. De samenwerking verloopt prettig en ze maken gewoon een mooi product; daar gaat het natuurlijk uiteindelijk om!”

Deze website is gemaakt in AFAS OutSite

Ontwikkelt de toppers van de toekomst